Bilbarnsstolsdjungeln

Japp, nu har vi fixat nu bilbarnstol till Casper.
Tidigare har vi haft ett lånat babyskydd från Maxi Cosi som har funkat jättebra, men jag tyckte han hade växt ur den. Mange hade lite endra tankar om det. Men det blev som jag tyckte tillslut :P

Vi har kollat lite på babyland vad en ny bilbarnstol kan kosta, det är löjligt dyrt för något som man måste ha. Ligger runt 2000 upp till 3500 tror jag, finns säkert de som är dyrare.
Frågan vara vilken vi skulle ha, jag hade såklart snöat in på ett märke. Britax, vet inte varför. Mange var lite mer öppen för olika modeller, vet inte riktigt vad han kollade på när han kollade efter ny stol. Men men
Vi kom fram till att det blir en beggad stol helt enkelt. Vi har inte riktigt utrymme i ekonomin för att köpa en ny som vi ville ha. Vi enades om att vi ville ha en britax hi-way II om vi skulle köpa en ny.
Den ser ut såhär

Vi började kolla runt på blocket efter en sån till rimmligt pris och som var fräch och som inte var allt för gammal. Det visade sig att det inte finns några beggade hi-way II, antagligen för att den är så pass ny. Happ, kollade på föregångaren, Hi-way. Hittade några men de var inte frächa och för gammla.
Då hittade jag en som såg lika ut, Maxi Cosi Mobi, det lät tryggt eftersom vi hade maxi cosi i babyskyddet och den här stolen var steget efter i det märket. Score. Den ser ut såhär.

Inte helt olika va, Maxi cosi mobi är lite rundare och sötare i designen tycker jag. Borde ju vara samma säkerthet dock. Men vi hittade ingen bra sån beggad heller. Igår hittade jag en Akta graco cosmic, från 2010 och som såg väldigt fräch ut för 1000 kr. Det känndes rimmligt för en stol. Såhär ser den ut.

Jag tycker att det känns tryggt att det finns en extrakudde runt huvudet. Denna kan man tydligen använda från nyfödd upp till 4 års ålder. Jag skulle nog inte sätta en nyfödd i denna, men Casper ska nog få börja åka i den på en gång. Han passar perfekt i den. Jag är mycket nöjd med vårt inköp av bilbarnstol.

Idag har inte hänt så mycket annars. Jag gick ner till Åkermyntan ev sväng och kollade in rean på bokaffären där, det mesta var redan borta, inte så mycket kvar som jag var intresserad av. Så det blev att gå hem igen. Då var Mange hemma, han åkte iväg och jobbade lite på morgonen hos en kompis. Vi drog till Vällingby och fikade och gick i affärer.

Sen var det dags att åka och köpa bilbarnstolen i älvsjö. Sen hem igen för middag. Det bjöds på gös som Mange fångat igår. Det va gott. Lite bilder på fiken som Mange är grymt stolt över. Haha

Här ser ni hela förloppet på tillverkningen av middagen :)

Carro

Kommentera här: