Braig dag

Jaha ännu en dag är över. Sitter här och försöker tänka ut vad som hänt idag samtidigt som jag kollar robinsson, försöker skriva något och stoppa munnen full med exatic snacks. Har fått hjärnslöpp känns det som måste verkligen tänka efter vad som hänt idag.
Imorse eller ja vid 10 tiden träffade jag Karin och söta Elsa utanför BVC, vi tog en långpromenad och ptade om våra små sötnosar. Det va kul att träffas igen. Nästa gång hoppas vi på att de andra också kan vara med. Vill ju träffa er alla och se hur era sötisar växt :) Men det va skönt att bara träffa Karin idag, när vi skilldes åt känndes det som att jag pratat hela tiden, hoppas jag inte pratade hål i huvudet på henne. :)

Sen gick jag hemåt, påvägen träffade jag en gammal kollega. Kul att snacka lite, kände mig plötsligt som en av de där mammorna jag sett innan jag fick barn som alltid stoppade upp trottoaren för de som ville passare medan hon stod och pratade med någon hon möt. Men men...man får väl ge igen lite. Men jag försöker alltid att veja när jag är ute och går. Vet ju själv av erfarenhet att det är jobbigt med folk som har barnvagn som tror att det har rätta att gå precis överallt och inte ta hänsyn till andra för fem öre. Men jag kan säga nu när jag har stått på båda sidor att det kan vara lite bökigt ibland att hålla undan.

När jag kom hem var det nästan bara att vända i dörren och sätta sig i bilen och fara iväg till Manges föräldrar. Vi blev bjudna på pankakor, gott, med sylt och grädde, smarigt!

Sen har det inte hänt så mycket mer, men jag gillar sånna här dagar. Men vet inte riktigt vad som väntar och så blir den kanonbra med massor av sälskap och trevligheter. Nu sitter jag som sagt i soffan och bloggar samtidigt som robinsson går på tv. Mange är ute och prövar fiskelyckan igen. Denna gång lovade han att ta hem hela fisken om han fick napp. Vi får se, kanske blir det fisk ige imorgon, om den är stor kanske vi får ge bort lite. Jag är ju inte överdrivet förtjust i fisk direkt.

Imorgon vet jag inte vad som händer förutom att babysimmet börjar, men det är först på kvällen.

Carro

Kommentera här: