Sista semesterdagen

Japp Manges sista semesterdag. Imorgon åker han och jobbar och lämnar Casper och mig ensama.
Men vi blir inte ensama länge, imorgon ska vi träffa Hanna och Zeke. Äntligen, det va länge sen sist. Blir en lunchdate i brommablocks. Ska bli mysigt.

Imorse tog vi en lång promenad, vi gick ner till berghamsbrygga och njöt lite av vattnet, utsikten och det fina vädret. Vi kollade också in alla gigantiska villor och pekade ut de vi ska köpa när vi blir rika. Vi tyckte lite olika, kanske blir att vi måste köpa två hus när alla pengar bara rullar in och vi har ett överflöd av dem. Det vore ju nåt.

Hem igen, Casper vilade en stund och vi städa lite. Köket ser nu riktigt fint ut. Haha, märktes att vi haft semester kan man säga. Men nu är det tillbaka till vardagen. Jag ska ta tag i resten av huset här i veckan.
Efter att Casper fått sin luch åkte vi ner till Åkermyntas pizzeria och åt varsin kebab med bröd. Det va gott.

Efter luchen hade vi en tid på BVC, Casper har tagit sig på högerörat en tid nu. Vi ville mest kolla så att det inte var någon örininflamation eller så. Men det var det inte, allt såg ok ut, vi fick till och med träffa en läkare som kollade på honom. Det va skönt. Stort plus till Åkermyntans BVC för att det gick så smidigt och att de kunde kolla honom i örat på en gång. Jag passade på att ta min andra fästingspruta också. Nu ska jag ta den tredje typ till våren, sen är man skyddad ett tag. Skönt.

nu på eftermiddagen/kvällen var vi på första gongen på babysim steg 2. Vi bytte från vattenhuset till aqua viteare. Det var ett bra byte, mycket frächare lokaler och bättre instruktör och mindre grupper. Vi var bara tre stycken. Det va skönt. Väldigt varmt i vattnet var det också, nästan så att man svettades lite eftersom man behövde jobba lite som förälder för att de små skulle kunna utföra övningarna. Hoppas bara att jag kommer fortsätta tycka det här är bra, men det tror jag.

Ja just det, måste ju visa fisken som Mange kom hem med igår.
Kolla på det här.



Gissa om han va stolt. Nu har vi fisk kan jag säga.

Om det är någon som vill ha ett matbord är det bara att säga till. Vi har ett extra att ge bort. Ett bjursta från ikea i ekfaner.

Carro

Kommentera här: