vad har hänt?

ja vad händer här borta egentlige.
Jag skriver inte lika mycket som jag gör när vi är hemma, vilket är förståligt. Här händer det grejer hela tiden. Just nu händer det inte så mycket så jag tog tillfället att uppdatera er med lite bilder.

Här kommer dagarne efter jul i bilder.

dagen efter julafton, alltdå juldagen hände det inte så mycket. Vi satt alla och lekte med våra nya klappar. Bästa kommentaren från julaftons klappöppningar har jag inte delat med migg av än. pappa fick en klapp från mamma, en mycket liten klapp. Han öppnade den och ser nöjd ut. Försöker få upp förpakningen den ligger i, det var tydligen mycket svårt. Han vrider lite till på grejer och säger " Fiint älskling!, Men vad är det?" Pappa hade fått en ipod, en såndär jätteliten fyrkantig ipod, som han önskat sig. men han visset tydligen inte hur de såg ut. Var riktigt roligt.
jaja tillbaka till juldagen, då skulle det göras kalkon, det tog hela dagen, och en kalkon är inte liten vill jag lova.


Kalle kalkon innan något har gjorts med den.


Pappa och Mange stuffar Kalle kalkon. Stuffingen är inte så smarrig, den innehålller, russin som stått och dragit i konjak, äpplen, kalkonlever, kyklinglever, brödbitar, lök och bacon m.m.


Kalle är klar för att ätas. Det smakade riktigt gott, jag åt dock inte av stuffingen. Detta tog hela degen att göra. Kallle skulle vara i ugnen jättelänge, tills den där räda grjen som ni ser vid ena vingen ploppade upp. Undertiden skulle han ösas och ha sig.

ja det va kalkonen kalle. Tog lite bilder på alla klappar Casper fått också. Undrar verkligen hur vi ska få hem allt.


Leksaker som lilleman hade med sig hemmifrån.


alla nya leksaker, minus det fina tåget med caspersnamn som han fick av sin gudmor Ida och hennes man Björn. Det är jag lite rädd som så det pakar vi ner och sätter upp i hans rum hemma sen, får han leka med när han inte stoppar allt i munen och gör bitmärken på.

Som jag skrev tidigare var vi på National Museum of Natural History.
Jag var ju lite besviken på det så det blev inte så mycket bilder, här är en på dinosaurierna. 




Lille casper går på museet med pappa och moster Linnea.

Den 29 december firade vi Anders, vi gick ut och åt på en McLeans bästa restauranger, Gilbert ´s. Där åt vi god god middag.

 
Här moffsar casper i sig sina pommes han fick av servetrisen Sonja.

Igår var jag, Mamma och Linnea på affären Bed, bath and Beyond. Där tog jag igen mig för all missad shopping hittils. Dock inga kläder bara en massa skönhetsprodukter. Nice nice. Tur att Linnea var med som kunde hjälpa mig att navigera i djungeln av alla produkter.


På eftermiddagen åkte Anders, mange och Jag in till stan för att möta upp pappa som jobbade.


Här är house of sweden, där svenska ambassaden ligger. Vi fick en rundvandrig o huset. Mycket grejer. Ser ni den lilla röda stugan som står utanför. Tydligen är vi väldigt kända för små röda stugor :)


Här poserar vi som två fångar :)

Vi hann gå en sväng på stan innan det var dags att ge sig av mot hockyarenan som liger i chinatown. När vi parkerat bilen i chinatown var det dags för lite middag. Vi hittaden jättehäftig restaurang, typ som en food court fast ändå inte. Det kallades för food market eller nåt sånt. Man fick en matbiljett sen gick man runt till olika stationer, kött, grönskaer och tillbehör och hämtade den mat man ville ha, så fyllde personalen bakom disken i vad man tog. Sen checkade man liksom ut med sin matbiljett. Häftigt tyckte jag. Man måste nog vara där för att fatta vad ag menar, svårt att beskriva.


Drickan serverades i stora burkar.


tallrikar fanns inte utan man fick äta på pappret som de slagit in köttet i.
Lägg märke till Manges besvärade min över att jag är för turistig som måste knäppa kort på allt.

Sen så äntligen...


HOCKEY. Capitals vs Buffalo Sabres i Verizon Center


Bra platser, hockey är mycket roligare när man tittar på det live än när man ser det på TV kan jag säga.
Dessutom är stämmningen på arenan helt sjuk, alla är glada och trevliga, spelar ingen roll vilket lag man hejar på. Me like. någor som sverige verkligen borde ta efter. sen var det otroligt häftigt när de sjöng nationalsången, hela arenan var knäpptyst, till de var outalat att alla skulle betona nångrej i sången. Men det va kul.

Idag, eller imorse rättar sagt, fick jag massage. En julklapp jag fått av mange. Så nu mår jag bra i kroppen och ska fira in det nya året om sisådär elva och en halv timme.

Ni får ha överseende med alla stavfel och konstiga ord här och där. jag orkar inte korr. läsa.

Gott nytt år på er alla!

Carro

Kommentera här: