BVC och middag med pappa

Igår var vi till BVC på förmiddagen. Det känndes verkligen som höst när vi gick dit. 11 grader, burr. Jag satte i åkpåsen i vagnen, det såg jättemysigt ut att sitta inbäddad i den. Jag vill också ha en stor vagn med en sovsäck med flice i och någon som kör runt en dit man ska.

I alla fall så var det åtta-månaders kontroll på BVC igår. Vi har ju fått byta BVC sköterska för att hon vi hade innan hade för många barn så hon var tvungen att ge bort några till den dya. Vi blev bort valda. Först tyckte jag det känndes jättejobbigt, tyckte inte riktigt om henne förra gången vi var där då Casper kliade sig på örat hela tiden. Men nu när det var vanligg kontroll så känndes det mycket bättre. Hon gjorde BOEL testet på honom, det gick jätte bra. Han skulle följa med blicken, leta efter vart ljudet kom, greppa efter en sak och stoppa den i munnen. Han fick MVG. :) Tog en stund för honom att stoppa klossen i munnen dock. Typiskt det där när man vill att han ska stoppa något i munnen och han inte gör det, men sånt han inye ska stoppa i munnen åker in på en gång. Haha. Tokiga lilla sötnöten.Kollade också om han kunde sitta själv.  Sen var det vägning och mätning av längd och huvudomfång. Han har gått upp lite mer än ett kilo sen sist, ni vägerh han 10.6 kg. Galet mycket tycker jag, men han följer sin kurva så fint, så det är väl bra. Han är 72,5 cm lång. Inte växt så mycket sen sist.  Bara blivit lite rundare, haha.
Ja det var väl det, vi pratade lite om mat också såklart. Nu ska vi börja med att han äter middag med oss, samma mat som vi får. Så skönt. Vi ska också ta bort ett mål gröt om dagen och ersätta det med yoghurt eller fil. Det ska bli spännande. Ostmacka och ägg ska vi också introducera. Spännnande tider framöver nu.
När vi skulle gå därifrån följde BVC sköterskan med ut i väntrummet och vi småpratde lite, honn ger Casper en massa komplimanger, typ att han är söt, fina ögon, snäll m.m. Sen säger hon halvt på skoj halvt på allvar att hon gärna sitter barnvakt någon gång om det skulle behövas. Haha hur ska man tolka detta. Kul att jon gillar vårt barn och tycker han är fin och så, men det va väl inte så proffisionellt. Haha, men det va lite kul, nu undrar man ju om hon säger det till alla. Jaja

Sen gick vi hem och åt lunch för att sen åka iväg och handla lite. På eftermiddagen så blev det rriktigt fint väder och det känndes inte som riktig höst längre. Pratade lite med mamma på skype hann vi med innan babysimmet också. Pappa ringde samtidigt och vi kom överrens om att träffas i lägenheten innan middagen på resturangen bredvid skidaffären i Abrahamsberg. Vi fick lite brottom till babysimmet sen. Jag hade inte förberett ordentlig och fick packa två väskor i vad som känndes som kaos. Men det gick bra, jag fick med allt till badet, simkläder, handdukar och tvål. Sen packade jag skötväskan för kvällen med mellanmål, majskrokar, vatten, vällling och leksaker. Nalle och pyjamas såklart också. Sen bar det av till beckomberga simhall för babysim.

Casper var jätteduktig i vattnet och sparkade som bara den som vanligt. Han fick prova på ett nytt dyk, torpeddyk kallades det för. Han fick dyka från insttruktören till mig. Jättehäftigt. Jag sa kom Casper och sen dyk. Då stoppade intruktören ner honom under vattnet och släppte så sparkade han sig fram till mig och jag tog upp honom. Han var jätte duktigt. Det var inte så långt mellan mig och instruktören, kanske max en halv meter. Han gjorde två sånna dyk.

Sen åkte vi nybadade och lite trötta direkt till pappa där Mange, Anders och Linnea också var. En liten fördrink i lägenheten och sen en promenad till resturangen där vi fick pakistansk mat tror jag det var. Hlet ok. Vi åkte väl därifrån vid halv tio tiden tror jag. Casper var med ett bra tag på resturangen och var mycket social. Men sen somnade han gott i vagnen. Att säga hejdå till pappa sen på kvällen känndes inte så farligt. Nu vet man liksom vad det innebär och det är inte alls lång tid till vi åker över till dem nu.

Skriver lite om vad som hänt idag senare ikvälll.

Carro

Kommentera här: