Förlovning

Ja de flesta vet ju vid detta lag att Mange och jag har förlovat oss. Yeeaaahyy.
Det var väl i slutet på min sista semestervecka som det hände. Mange frågade om vi skulle förlova oss under ett samtal om förlovning. Mer romantiskt än så blir det inte. Hehe.
Så på fredagen åkte vi till Vällingby och tittade på ringar. Det var egentligen tanken att vi bara skulle titta. Vi hade nämligen hittat en sida på internet som gjorde snygga titanringar. Så vi var mest ute efter att ta reda på vilka storleker vi skulle ha. Men guldsmedburikerna måttar ju inte bara fingret sådär utan man skulle först bestämma vilken ring man ville ha och sen en massa annat. Så efter att ha gått in i alla tre guldsmetsbutiker i vällingby så hade jag faktiskt hittat en ring på guldfynd som jag gillade.
 
Under vårt letande kom vi fram till att vi tyckte att en "ljus" ring var snyggast på mange och att jag föredrog en "ljus" ring jag med. En "ljus" ring är alltså en ring i vitt guld, silver eller titan. Så vi köpte ett par från guldfynd.
 
såhär ser de ut.
Min ring är en silverring med en guldrand och en liten sten i och Manges ring är slätsilverring.
 
Så i onsdags, då jag jobbade sent :(, hade ringarna kommit till guldfynd i vällingby. Mange åkte och hämtade dem efter inskolningen med Casper. Så när jag kom hem så satte vi dem på fingret, antar att det är det datumet man räknar då. Vi resonerade kring ifall vi skulle lägga de i lådan tills helgen och göra nåt lite finare, men vi tyckte det känndes konstigt att lägga dem i en låda i tre dagar och sen plocka fram dem. Så det blev såhär.
 

Kommentera här: