Lutfisk vs. Tacos

I min familj har vi alltid haft traditionen att vi klär granen den 23 dec och till middag den kvällen äter vi Lutfisk, potatis, sås, ärtor och skirat smör. Jag vet inte om jag akktid gillat det eller om jag lärt mig att tycka det är gott. men i vilket fall som helst tycker jag inte att det är något äckligt. Nu äter vi det bara den 23 dec så så gott tycker vi inte att det är. Det hör liksom till julen för oss.

I år år det första året ever för mig som jag firar jul utan mina föräldrar. Det känns faktiskt lite jobbigt och sorgligt. Men samtidigt så måste väl även jag bli vuxen på riktigt. Sen måste väl Mange och jag skaffa oss lite egna traditioner också. Men just i år har jag lite lite sorg i hjärtat.

Så istället för att äta lutfisk, som vi skulle kunnat gjort trots att mina föräldrar och lillebror inte var här idag, men valde att inte göra då Mange inte alls gillar det, åt vi tacos. Visst tacos är gott, men det skapade inte riktigt samma julkänsla inom mig som lutfisken brukar göra. Men detta kanske är VÅR nya tradition, vad vet jag.

Men det ska bli jättekul att Manges föräldrar och manges Morfar vill fira jul med oss här hemma imorgon. Och att de vill dela detta nya firande med oss och hjälpa oss att hitta vårt sätt.

Idag har vi har fått upp julgranen och snart ska alla paket in där under. Vår katt, skrållan, hittade sabbt ett mysigt ställe under granen att ligga på. Casper upptäckte detta och verkade tycka att det såg mysigt ut. Så han kröp också in under granen, men det var ju lite jobbigt att granen var taggig.

Casper ligger nu i sin säng och sover förhoppningsvis sött. Å än så länge har det inte kommit mer kräk hos nån av oss. peppar peppar säger jag bara...

ja nåt mer var det jag ville dela med mig av men det kommer jag inte ihåg nu.

Kommentera här: