What a weekend

Vilken helg vilken helg alltså.
Sitter nu i soffan på söndagseftermiddagen och känner att helgen har varit riktigt bra.
En liten tillbaka blick.
Fredag kväll var vår första barnfria kväll på hur länge som helst. Farmor och farfar kom och tag hand om vår lillprins medan vi gick ut och åt. Vi gick till ett ställe  som heter stravros taverna som ligger vid medis. En grekisk restaurang. Vi åt god mat och hann med nån cider / öl både innan och efter maten innan vi åkte hem igen. Så värdefullt att få gå ut sådär bara vi två nångång ibland. Vi kom dock på att våra dagar då vi var ute och rännde på stan till långt in på småtimmarna är över för länge sen. Vi blev trötta vid halv tio. Haha.  Men det känns helt ok!

I lördags var Mange iväg på morgonen och gjorde lite jobb nerei båtklubben med elen på bryggorna. Jag tog med Casper på en liten shoppingrunda i Vällingby. Hittade lite grejer som jag ville ha men köpte inget. Jo, Casper fick en jacka så han slipper ha tjockoverallen när vi ska iväg på typ sånt där. Då han ändå bara sitter i vagnen så tycker jag inte det behövdes tjockoverallen i åkpåsen. Jackan kan han ha sen när våren kommer på riktigt också. Eller nåt, kanske redan nu. Jaja, det blev en svart jacka från kax som vi hittade på rean. Superbra tycker jag.
Sen på kvällen kom Ida och Björn förbi på middag och mello mys. En trevlig kväll även på lördagen också med andra ord.

Idag söndag åkte Mange iväg igen på morgonen och fixade en toa som ska upp till stugan här innan påsk då vi alla ska fira påsken uppe i ljungdalen.  Han är duktig han min händiga Manny. Jag och Casper åkte tillbaka till Vällingby och köpte där kläderna jag tittade på åt mig själv igår. Hittade till och med rabatt checkar hemma så då kändes det helt ok att köpa allt. Ett par byxor, en kofta och tio par strumpor bidde det till mig. Mange kom till vällingby och så åt vi lite onyttig lunch. Sen bar det av mot Ekerö. Äntligen har även jag fått träffa lillkusinen. Sååå liten är han, fast ändå inte för han är lite större än vad Casper var vid den åldern. Så fin. Casper kändes helt plötsligt som en liten pojke och inte en bebis längre. Men han kommer vara min bebis ett tag till.

Nu hoppas jag att kvällen blir lika bra som helgen, men det tror jag nog. Imorgon är det jobb som gäller.

Carro

Kommentera här: