Snö, mera snö

Snoret sitter kvar, men jag känner mig väldigt frisk. Casper däremot har blivit förkyld, men det är bara näsan som rinner och han verkar inte må dåligt, så det är skönt.
Så vad har hänt. Jag har fått höra att jag är dålig på att uppdatera bloggen. Ja det stämmer. Jag har inte lika mycket tid att slå ihjäl längre. Jag ska försöka övertala Mange att börja blogga, men vi alla vet nog hur det kommer gå. Men vore det inte ganska schysst med en bloggade hemma pappa och hur han ser på livet som föräldraledig till vår envisa, busiga underbara son på snart 1 år.

Jaja livet på jobbet fortsätter att tuffa på. Ingen sjukdag än men det kommer väl säkert. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig eller föreställt mig om hur livet skulle bli när man började jobba igen efter att ha skaffat barn. Jag vet dock att jag hade trott att jag var "befriad" från morgon rutinen med Casper hemma på morgonen eftersom Mange nu är hemma och föräldraledig. Att ta upp honom, eller rättarsagt gå upp när han tyckte att det var dags på morgone, byta blöja och så. Ja ni vet... På måndag morgnar är jag befriad från detta då jag öppnar på jobbet och måste gå tidigt, men andra mornar har jag ett schema som tillåter mig att vara hemma till allt mellan halv åtta och kvart i nio på morgonen. Mange tycker det är skitbra för då kan han ju sova lite extra för jag går ju ändå upp. Jag har försökt förklara att så inte är fallet, jag går upp för att göra mig klar för jobbet inte för att hinna med att byta blöja och fiixa också. Då har han så finurligt kommit på att man kan ta av nattblöjan i sängen innan man släpper ner lilleman på golvet. Detta har resulterat i att lilleman har kissat både på garderobsgolvet och på vårt sovrummsgolv två morgnar i rad. Haha. Jag tror nu att Mange börjar fatta att det inte funkar att ligga kvar i sängen en stund på morgonen trots att jag är är uppe. Vi får se vad som händer denna vecka.
Något jag har upplevt är att jag saknar mitt lilla troll tokmycket på dagarna, det är helt underbart att komma hem på eftermiddagarna och pussa och krama på honom. Ibland är det mysigt att sakna nån när man sen får träffa personen.

Ikväll fixade vi fler tv-kanaler, gick på fem minuter sen hade vi dem så snickeri att saker faktiskt kan gå fort ibland, tack bredbandsbolget. Nu har vi 40 kanaler istället för 15 och första året betalat vi lika mycket som vi gjorde för 13, sen betalar vi 100 kr mer i månaden i sex månader. Efter det får vi bestämma om vi vill ha kvar det eller byta till mindre eller mer. Tycker jag var en helt ok deal.

Snön har kommit också, igår kom det lite och då var vi snabba ut och provade pulkan Casper fick i julklapp av farmor och farfar. Han tycker det är kanonroligt. Så gullig är han där han sitter och skattar när man drar pulkan hit och dit. Haha. Sen så svängde vi förbi Ida och Björn på en fika, fick se alla söta bebiskläder och annat som Ida köpt. Ska bli så roligt när bebisen kommer ut. Längtar.

Men innan den bebisen kommer så får Casper en kusin, om nån vecka eller två kommer den. Super kul! Det kommer en massa bebisar nu i början av året. Jag kommer bli alldeles bebissjuk. Å jag är så nyfiken på hur Casper kommer reagera på dem. Kanske är han lite för liten än för att förstå att det är en liten bebis. Jag vet inte.

Ikväll var vi på middag hos svärföräldrarna, fick god pannbiff, när vi sen skulle hem snöade det snöstorm nästan. Galet mycket snöstorm det, man såg inte några bilspår på vägen trots att det var bilar innan, så mycket snöade det. Galet, men nu har det avtagit lite. Hoppas det kommer mer i natt och att det blir aningen kallare så det ligger kvar en stund.

Nej nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på tv och sen försöka sova för att vara utvilad till öppningen imorgon. Hoppas jag inte försvor mig.

Carro
1 Carro:

skriven

Haha det blev en del fel här och där. Men det är paddans fel som vill autokorrigera hela tiden. Men ni fattar väl. Å det ska vara 15 kanaler i inte 13, d är nog mitt fel. Å jag har ingen aning om vad snickeriet gör i texten om TV kanalerna, men det var väl nåt ord som skulle stå där.

Kommentera här: