Sjuklingen

Oj det var läääääänge sen sist.

Tänkte uppdatera er lite på vad som hänt de senaste två veckorna, sen kom jag på att det mesta jag gjort är att jobba och det är ju inte så roligtatt skriva om. Så då återstår bara förra helgen.
Så vad hände förra helgen då? Nja inte så mycket faktiskt.

Vi var iväg till Vällingby en sväng på lördag förmiddag, gick på barnloppis på fritidsgården. Den var ganska dålig om jag ska vara ärlig. Dessutom tog de inträde. Jaja. Kollade vidare i affärerna istället. Hittade ett och annat plagg som vi ville ha. Men vi var duktiga och höll hårt i våra slantar och köpte ingenting. Men vi hittade en skitsnygg softshell jacka till lilleman som vi både tyckte om. Men den var lite dyr, från polarna och pyrt var den också. Men de är ju bra kläder.

Så när vi kom hem så kollade jag runt på nätet och upptäckte att polarn och pyrts har en sida som heter köp och sälj på sin hemsida. Jättesmart ju, där hittade jag en sådär softshell jacka. Å vips så hade vi köpte en ett år gammal sådär jacka för halva priset. Den har dock nye kommit än, skulle läggas på lådan tisdag eftermiddag vad jag förstod, så jag hoppas att vi inte blivit lurade nu.

Sen hade vi planerat en mamma- grupps träff, men det var inte så mingla som kunde komma. Så jag och Karin hade en trevlig fika med våra små troll här hemma på eftermiddagen. De har blivit så stora, går omkring och börjar lite smått att prata lite. Så söta är dem. Tiden går så fort och just nu händer det så mycket. Snartänkt de äl 15 år och tycker att mamma och pappa är jättejobbiga. Mmmmm myyyysigt. :)

På söndagen tog vi en långpromenad, ner till riddersviksgård och tog en fika och fortsatte sen längst med vattnet hem igen. Riktigt skönt var det i solen, stannade en stund på den där trä gången de byggt utmed berget vid vattnet. Helt vindstilla och fint.

Idag åkte Mange upp till Ljungdalen för att fixa "det sista" så man faktiskt kan bo där några dagar. Toa ochsäng fick följa med upp denna gång. Casper vaknade med feber imorse, så typiskt. Mange skulle ju åka på morgonen å jag skulle jobba till två så vi hade fixat barnvakt där emellan. Turligt nog var det inga problem att barnvakts en sjukling. Men vid lunch så fick jag ett meddelande att han hade 39 graders feber, då får man riktigt dåligt samvete att man lämnat bortslit älskling när han är sjuk kan jag lova. Usch. Så gick en timme tidigare än vad som va tänkt och plockade upp lilleman. Stackarn, sen dess har febern gått upp och ner, som mest har den legat på 39,5. Känns lite obehagligt när den blir sådär hög. nu ligger han här i soffan bredvid mig och sover, alldeles varm, min lilla pluttis. Ska väl snart gå och bädda ner honom i sängen och hoppas på att lite sömn gör susen för febern och att han vaknar pigg och kry imorgon. Pigg lär han väl vara ändå, känns inte som att febern har påverkat honom nämnvärt idag direkt. Lite nu på kvällen kanske då han suttit,utadmot mig och kollat på tv för att sen somna småort han druckit upp sin kvälls välling.

Vi får se vad morgondagen bjuder på.

Kommentera här: