Det tar aldrig slut

Nej det tar aldrig slut på saker som vi måste/vill göra på vårt lilla radhus.

Nu i helgen blev vi äntligen klara med fönstrena på framsidan av huset. ALLT är klart både invändigt och utvändigt. Bilder på hur det såg ut inne innan och hur det ser ut inne nu har ni redan fått se. Tänkte visa lite bilder på hur det så ut på utsidan innan bytet och nu efter bytet.


Här är en bild på huset innan vi flyttade in. Såhär såg det alltså ut när vi köpte det.


Jag avskydde verkligen de bruna plåtarna så vi bestämmde att måla dem vita. Såhät blev det, har konstigt nog ingen bild på hur det sett ut nu i över ett år, alltså utan skyddspappen runt fönstret. Haha men ni fattar. Är oviktigt ändå eftersom vi nu bytt ut fönstrena.

Såhär blev det tillsist.

Jag ser en stor skillnad, men det är för att jag verkligen inte alls gillade fönstrena innan och har levt med dem i nästan två år. Jag tycker att det är jättefint nu :)

Det känndes så skönt i lördags när fönstrena blev helt klara, äntligen likosm.
Men så när jag kom hem i går och skulle parkera min cykel där jag brukar, ni ser på bilden ovanför. Gissa vad som står där då. Jo detta!


Japp, ett nytt fönster. Jag hade lyckats förtränga för nån vecka eller så att vi faktiskt hade beställt ett nytt fönster till köket också, men att det var lite längre leveranstid på det. Så igår kom det äntligen. Haha. Bara att börja om då.

Det är detta fönster som ska bytas ut.

Utvändigt


och invändigt. Så ser det ut idag. Vi får se, kanske efter helgen om vi har bytt även detta fönster.

Å det finns så mycket mer som vi vill göra. Vi har smått börjat göra om altanen, vi ska göra ett nytt stacket och så ska vi slipa hela altangolvet och olja om det. Låter kanske som en dags jobb, men det är svårare med en ettåring som vill vara med och ha massa uppmärksamhet. Då hnner man inte göra så mycket.

Jaja, det blir fint och det är kul att ha saker att göra och se hur bra alla förämdringar blir. Men ibland blir jag trött på att det inte bara går på nån timme eller så. Men min Mange är super duktig och sliter på, tur att han oftast tycker det är roligt också.

Kommentera här: