Det har hänt nåt!

 Ja det har hänt nåt, Det har hänt nåt. På riktigt.
nu har jag nåt att skriva om tänkte jag när det hela var över. Hur patetiskt är inte det. Haha.
men nu måste jag skriva om det iaf.
 
Så skulle precis gå utanför ytterdörren igår eftermiddag för att hämta Casper. När jag håller på att stoppa ner Oscar i vagnen hör jag ett kort sirentjut precis utanför.
Så utan att tänka mer lppnar jag genast dörren för att kolla vad det är som händer där ute. 
Då ser jag en piketbuss rivstarta och köra upp längst vår lilla väg. 
kör ut vagnen och låser dörren, vänder mig om för att börja gå, då ser jag en polis komma springande uppefrån gatan. Säger några ord till grannen, som också tittat ut, och fortsätter springa. 
Springer förbi vår uppfart och mig. Sen stannar han i slutet av vår huslänga och kollar anfått upp mellan husen, verkar som att han letar efter nåt. 
Jag går nerför trottoaren och närmar mig polismannen, tänkte bara gå förbi och låta honom jobba ostört.
Men han stoppar mig, samdigt glider en vanlig polisbil med blåljus upp och verkar cirkulera runt i vårt område. Piketbussen dyker också upp igen och åker iväg med blåljus fortfarande..
Jag måste ha sett ut som ett frågetecken för polismannen förklarar för mig att de leter efter två killar som lämnat en bil här och sprungit från platsen. Polisen tror att de kört utan körkort. Han undrar om jag sett nåt.
Lättad över att det inte var nåt skottdrama eller så skakar jag på huvudet och säger nej tyvärr.
Polismannen ger mig ett leende och fortsätter spanna, jag fortsätter hå mot förskolan.
 
under hela promenaden dit cirkulerar det polisbilar och piketbussen runt på gatorna. Visst man känner sig ganska trygg, men samtigt som att man befann sig i nån film eller nåt. 
Skönt att det inte var "farligar" än att två killar kört olovligt, ev i stulen bil. Visst, det kan gå riktigt illa det med. Men det var iaf inte nån galning som sprang runt med pistol eller så. Phheew.
 
japp det var det som hänt.
1 Ida:

skriven

Vad har hänt??? Nu blir jag ju sjukt nyfiken! :O

Svar: Haha, kolla igen. Råkade trycka enter, efter jag skrivit rubriken. Tydligen gör det så att inlägget publiceras. Men nu är även innehållet på plats.
Carro

Kommentera här: