har jag hajjat detta

har jag fårstått vad vi har gett oss in på egentligen?
Har jag förstått att vi inom typ 2 månader kommer ha två barn??

Jag frågade M, härromdagen om han har hajjat grejen. Här är svaret
Nja, jag vet inte, jag har ju fattat att det är en bebis i magen, för den växer ju och det sparkas. Men om jag har fattat vad det innebär när den har kommit ut, nä det har jag inte.

hmmm...ja att magen växer måste ju inte betyda att det är en bebis där, som tur är gör det de nu. Phheew...

Men det verkar ju som att varken Mange eller jag har koll på vad detta egentligen innebär. Hehe...

Men vi ska nog greja det, hur svårt kan det vara...

Vet inte hur många som sagt till mig att det inte kan vara så svårt för oss att uppfostra och vägleda vår lilla älskling. Jag jobbar ju trots allt med det.
Mmm...jo jag jobbar med barn, men jag jobbar inte med mina egna barn. Att ha en föräldrarelation till barnet gör det otroligt mycket svårare att vara sådär pedagogisk och konsekvent m.m.
Mamma hjärtat liksom dunkar lite extra när han gör sig illa eller något annat som egentligen inte är så farligt.
Det skulle ju vara så mycket enklare om man kunde stänga av sina mammakänslor i vissa lägen. Men så funkar det ju inte, fast det vill jag nog inte göra ändå.

Kommentera här: