sol ÄR viktigt

japp.
 
Jag satte upp en ljusslinga med bollar i olika färger som drivs på solenergi i caspers rum för nån vecka sen.
Den har tidigare hängt ute på vår altan, men jag tyckte att den skulle göra sig bättre i Caspers rum nu när vi inte använder altanen så mycket. Sen så trodde jag att det skulle bli en bra kvälls/nattlampa.
 
Hängde upp den fint i gardinstången och satte den där grejen som suger åt sig solenergi lite fint diskret i fönstret. ( för den är verkligen inte vacker.)
Men ingenting hände på flera dagar, ljusbollarna började aldrig lysa. Jag har dragit slutsattsen att de måste gått sönder av att ha hängt ute i vinter i flera minusgrader.
 
Men så idag, nu alldeles nyss så ser jag av en händelse att det lyser lite dovt i Caspers rum, å ja visst, det är ljusslingan som har fått liv. Tydligen så krävs det SOL för att den ska ladda upp, inte enbart dagsljus som jag trott. Så snälla ge oss mer sol så Casper får fint i sitt rum varje kväll.
 
Sen vore det ju bra att solen tittar fram lite mer så att man blir piggare också ju.
 
men bara så nu vet Sol är viktigt för ALLT! Kanske kommer den tråkiga orkiden i fönstret också ta sig snart...
 
 

Kommentera här: