Dopet

I söndags den 22 september döpte vi vår andra son Oscar.
Det blev en fin och trevlig tillställning.
 
Dopet ägde rum i Hässelby Strands kyrka, hade egentligen velat ha det i Villastadens kyrka, men det här blev bra det med. Prästen som döpte lille Oscar heter Peter. Han gjorde det bra och var väldigt effektiv kan man säga.
Dopet började kl. 12.30 och Mange, jag och Oscar lämnade kyrkan sist kl. 12.55.
Vi är inte för långdragan cermonier på något sätt, men detta måste ha slagit rekord. Haha. Han kanske kände på sig att Oscar ver en såndär typ som gör saker snabbt. Tänker på förlossningen. Jaja här är lite bilder från cermonin
 
 
 
 
Gudfar Anders, också morbror
 
Gudfar Mikael, också farbror
 
Dopfikat då, jag som förberett mig i tre veckor innan. Ändå blev det inte alls som jag hade tänkt mig eller som jag ville. Suck alltså. När jag provbakat allt så gick det ju strålande, men när jag väl stod där på morgonen på söndagen och skulle dekorera tårtorna och cupcakesen så gick det åt skogen. Locken till tårtorna var för små, så Mange var tvungen att åka och handla mera lock så vi kunde skarva. Tanken var att på den ena sorten skulle det vara vitt lock och på den andra sortens tårta skulle det vara grönt lock, egentligen blått men det hittade vi aldrig. Jaja. Väl i affären finns det bara gröna och rosa, så alla tårtor förutom en blev gröna. Så synd.
 
När jag skulle vispa till frostingen till cuppisarna så vägrar skiten att bli fat och fluffa till sig. Blir så less på det så jag tillsist efter att ha gjort om allt en gång stoppar skiten i frysen och hoppas på att den blir någelunda fast av att frysas lite. Å det blev den ju, men inte alls som jag hade tänkt eller som den blev när jag gjorde den första gången. Sen så tinas den ju upp när den står i värmen så frostingen liksom flyter ut och det blev inte sådär fina mönster. Håller på att bryta ihop där på morgonen. Lämnar över allt till Mange istället.
 
Tyvärr så hanns det aldrig med attta bilder på själva fika buffen då det blev lite stressigt när vi kom hem från kyrkan och allt skulle fram. Det som bjöds på var följande: Två sorters tårtor en med hallon- och vit chokladfluff, en med vaniljfluff och marabouchokladfluff. Cupcakes med två sorters frosting Karamell och marchmallow, chokladbeskvier ( bakade av svärmor) minikladdkaka med en klick grädde toppad med hallon, drömmar och en annan småkaka ( bakade av svärmor) cake pops.
Här är lite bilder på det som blev över, det hann jag fota innan jag gick med det till jobbet. Haha
 
 
 
 
 
 
 
ja lite så
 
 
 

Kommentera här: