Skrutt vecka

 
Usch det har Varit en skrutt vecka här hemma.
 
det började natten mellan lördag och söndag förra helgen. Ja gissa vad som hände. Kräket hade anlänt. Först ut var Casper. Han höll på hela den natten.
 
när vi trott att allt var över börjar lill O att kräkas. Detta skedde natten mellan måndag och tisdag. Score. 
 
På torsdag fick Casper äntligen gå tillbaka tiöö föris. Förstå hans lycka. Haha stackarn.
men att hålla syskon hemma när det andra syskonet har just kräksjukan tycker jag man ska ha. Den friska kan ju fortfarande bära på skiten och smitta andra. Så jag hoppas verkligen att all följer den regeln att hålla även syskon hemma när kräket har startat.
 
jag mådde sådär på fredagen, trött och illamående. Men jag blev aldrig sjuk, peppar peppar. 
 
Casper er gick sitt först luciatåg. På vad fint det var. vår lilla tomte. Blev nästan lite gråtfärdig när jag stod och koll på honom.
det är en helt annan upplevelse att vara förälder och kolla på tåget, än att vara pedagog och fixa ordning med allt. 
Men känner varje förälder som jag så är det helt klart värt allt fix, övande och slit inför lussandet.
 
I helgen har vi alla faktiskt mått bra. Wiiie. 
Men så igår kväll blev Mange dålig. BLääää. Men han verkar ha repat sig fort. En dag hemma och han känner sig bättre.
 
så nu håller vi tummarna för att vi håller oss friska resten av året.
 

Kommentera här: