1år

I Torsdags fyllde vår gullunge 1år. Tiden går läskigt fort just nu. Men det är ju som alla har sagt, tiden går mycket fortare när man har småbarn. Känns som att det bara var några månader sen han kom ut.
Man har redan glömt hur liten han var i början, nu när det kommer komma fler bebisar i vår så kommer jag säkert tycka lilleman är stoooor. Haha. Jag kan komma på mig själv med att kalla honom för bebis ibland. det är han ju faktiskt inte längre. Jag vet inte vad han är, barn låter så stort och bebis så litet, så jag antar att han är ett småbarn eller nåt. men det kan man ju inte säga, mitt småbarn. Jaja han kommer vara min bebis ett tag till. En bebis som är stor, som kan gå och äta ganska bra med sked själv, en bebis som säger pappa till det mesta och har en grymt stark vilja och blir arg om han inte får som han vill. Det är våran bebis det. Lilla Casper.

I torsdags kom mamma och pappa hem från USA, så på kvällen tittade de förbi på födelsedagsmiddag för Casper. Anders kom också. Så hela familjen Ericsson bar på plats, mysigt. Casper kännde igen mormor och morfar och var bara lite blyg till en början. Anders däremot är lite svårare att komma ihåg eftersom han har fått nya brillor, så Casper är lite skepptisk. Men det löste sig fint när bästa morbror kom med största paketet, en bobby car! Jisses den var poppis, han är riktigt glad för den, kommer på och av själv och sitter och gormar tills man puttar lite fart. Tack Anders. Av mormor och morfar fick han ett par nya vinterskor, mycket behövligt, timberland goretex stövel typ, skitbra är den iaf. Två tröjor av märket polo och strumpor i samma märke. En lien märkessnobb har det bivit av honom helt enkelt.
Av oss, mamma och pappa, fick han två leksaker som kom lite i skym undan av bobby car:en, men han går och pillar på dem när han glömt bilen för en stund.

I dag, lördag, hade vi kalas för lilla Casper. Farmor, Farfar, farbror, kusin, faster med man, gammel morfar, mormor, morfar och gudmor Ida med man var här och firade. Casper fick många fina saker. Ojoj vad eftermiddagen har varit skojig, nya leksaker vart han än tittade.


Alla fina presenter, tack alla för uppvakning på vår sons 1års dag och för jättefina saker.

Nu sover lilleman efter en intensiv dag, nu ska jag och min stora älskling kolla på film och mysa i soffan. Precis som vi gjorde för ett år sen. Eller inte. då mös vi mer vår nästan nya bebis.

Carro

Kommentera här: