här ska bli fint

så kom denna helg som jag verkligen inte sett fram emot. Mange åkte iväg igår strax efter kl tre. Fiske resa med killkompisarna någon stans i skogen. Han kommer hem igen tisdag kväll. Jag är måttligt imponerad kan jag säga. Men men...vad ska man göra klart han ska ha roligt med sina kompisar. Men i fem dagar?! Jaja jag överlever, kunde haft det betydligt värre.

Casper är idag feberfri, men lite tagen efter alla dagar med feber. Så inte lika mycket energi, men det passade mig ganska bra. Vi tog det lugnt på morgoen. Sen åkte vi till Panduro och köpte väggdekorere. Ida tipsade mig när vi shoppade förut. Jättefina till Caspers rum. Å så blev det lite citat på vad jag tror är latin till sovrummet. Jag är nöjd, kolla hur det blev i Caspers rum.


Sen åkte vi till Ikea. Ojoj där köpte jag mycket.
Nu när jag fått min sängstomme så måste jag ju fixa till i sovrummet så det ser myyyysigt ut.
Började med att köpa nya sängkläder, tittade på nya gardiner också men de va lite dyra så jag hoppade det. Blev en ny orkide med fina kruka till fönstert också. Alltid nåt.


Kollade även på nya sängbord, är sugen på malmbyrån med bara två lådor, men även de tycket jag va lite dyra. Ska försöka ha kolla på blocket istället. Men om nån har två vita malmbyråer över så hör av er :)


När jag fått nya gardiner, väggorden på plats och sängborden tror jag att det kommer bli jättefint. Kollade även på lite större tavlor att ha över sängen. Men de var jättestora och sen insåg jag att bilden man ska ha i är större än ett a4, vilket innebär att jag måste skicka iväg bilderna för att få de utskriva vilket kommer kosta en del också. Så nu går tankarna i att istället köpa vita tavlenlister att sätta ovanför sängen ock ställa de mindre tavlorna som vi redan har på plus att fästa små spottar på som vi kan ha till sänglampor. Det blir nog bra när jag får till allt.

Köpte även massa nya ljus i sommarfärger som jag tänkte ha på bordet i vardagsrummet och ute på bordet på altanen. Kommer bli fiiiint.



och så såklart nya fat att ha ljusen på och stenar/sand att lägga i faten.


sen hittade jag ett cirkustält som Casper fick.
Insåg inte hur stort det var fören vi packade upp det hemma. Haha. Men han gillar det.


jag tror det var allt. Å det blev faktiskt inte så dyrt för en massa av varorna var på rea. Men jag undrar vad Mange kommer säga när han kommer hem. Jaja ett senare bekymmer. Nu ska jag dricka mitt kaffe, äta min beskvi och kolla på TV.


 

Kommentera här: