Promenad i fina Hässelby

Jo ett inlägg till idag blir det.
Imorse träffade jag mammorna med bebisar och tog en promenad runt i en del av Hässelby. Det var skönt att komma ut och röra  på sig lite. Men det märktes snabbt att jag måste börja träna igen. Ujuj Jag måste verkligen, nu har jag bara varit lat. Måste få in en rutin igen så är det lättare, gäller bara att ta första steget.

Efter promenade hade jag inte tänkt göra så mycket mer. Fixa lite lunch och sen bara hänga lite hemma och göra småsaker som man inte hinner annars. Casper har ju börjar hasa sig fram nu och det är enklare att hinna göra mer saker då han kan sysselsätta sig själv kortare stunder.
Men när vi ätit lunch så hörde Linnea av sig och ville åka till ÖB. Ja varför inte, så det blev en tripp till ÖB och Casper blev två leksaker rikare och Skrållan blev en klösgrej rikare. Jag däremot blev bara fattigare :(

I eftermiddags kom Mange hem med en värmepump också. Vi hade bestämmt redan när vi flyttade in för snart ett år sen att vi skulle skaffa en, och vi fick det bekräftat i vintras attt vi verkligen måste ha en då vi hade sjuka elräkningar. Så nu äntligen har vi en. Det bästa av allt var att den blev många tusenlappar billigare än vad vi hade tänkt från början. Det gillar vi starkt. Mange har nämligen en kompis som jobbar med att instalera sånna och vi kunde få köpa en från honom billigt, typ mellan 8000-10000kr. Jag har ingen koll alls på vad sånt kostar. Men så strulade det till sig lite med den här pumpen som vi skulle få köpa så Mange hörde sig för lite på jobbet och det visade sig att man kan köpa en på Jula för 5000kr. Visst det är ingen märkespum och den har inte alla finesser som den dyrare har. Men den funkar på samma sätt. Så han köpte en sån istället. Det var bra. Nu står den i garaget och väntar på att bli monterad, tror det sker imorgon. Vi får se.

Nu ska jag kolla på TV och äta poppisar.

Carro

Kommentera här: