Förändring

Förändring förnöjer!
helt klart är det så. förrförra gången jag var ute på min springrunda, alltså i måndags bestämmde jag mig för att springa rundan från andra hållet. 
Det kändes som att det gick fortare och var inte lika jobbig eftersom en ac de jobbiga backarna som ligger nästan i slutet fick jag nu som nedförsbacke i början. Även en annan tuff uppförsbacke i mitten springer jag nu ner för.
Men när jag i måndags hade sprungit fyra kilometer och således bara hade en kilometer kvar så dör telefonen, den gamla alltså 4s:en. Suck. Både musik och runkeeper försvinner, så när jag kommer hem är jag så förbannad och frustrerad över att jag inte fått se min tid på rundan från andra hållet så jag lätt skulle kunnat springa några kilometer till. Men jag gjorde det inte, hoppade in i duschen och svår lite över urdåliga batterier istället.
 
men så i onsdags gjorde jag om det, fortfarande med den gamla telefonen, men denna gång gick det bättre och min tid blev superbra. Bästa hittills, slog det gamla rekordet med 1 minut snabbare. Wiiiihee.
 
sprang idag också, blev den näst bästa tiden hittills. Men jag skyller lite på vädret, det började frysa till, all snö blandat reg. Som fallit, så det var lite småhalt här och där. Känns nästan som att detta kan ha varit sista rundan på ett tag. Vad ska jag ta mig till nu??
hade 5s:en med mig idag, laddade ner runkeeper innan jag begav mig ut. Men glömde helt att jag hade tagit bort rösten som berättar hur långt man sprungit, hur länge man sprungit samt hur fort man springer en kilometer, på den gamla telefonen. Så efter en kilometer ryckte jag till när en röst började mala på om hur det gick för mig. Och hon pratar ju inte fort, hon drar verkligen ut på det. Detta fick jag sen höra varje kilometer. Kändes sådär när man var inne på den 5:e kilometern och tid/kilometer inte längre var lika bra som i början. Men men.
 
en annan förändring som förnöjer är att klippa sig. Har velat klippa mig kortare ett tag. Håret har varit så grymt risigt sen Oscar föddes så nu åkte en bra bit av. blev väldigt nöjd. Nu hoppas jag bara atthåret också blev det och blir lite friskare. Kanske birde jag börja ta hand om det också 😛
 
såhär såg det ut innan
 
Såhär ser det ut nu
 
Ni kanske inte ser så stor skillnad, men det känns kan jag säga. Tror han klippte av en dryg decimeter på längden Och sen lite uppklippt runt ansiktet. 

Kommentera här: