Granen står så grön och grann i stugan

 
 
Japp.
granen är uppe och klädd. Det var ett äventyr att få ner den från vinden, jà alltså vi har en plast gran, upp ur kartongen och sen klä den med två nyfikna barn.
 
Lilleman har blivit så stor nu så han ville var med och klä granen, ja ta ner den från vinden också. Man kan säga att jag och Casper inte riktigt hade samma bild av hur granen skulle se ut när vi var klara. 
Inte mini heller för den delen. 
 
Så här tyckte Casper att det skulle vara.
 
Jag försökte med varje kula han hängde upp att styra honom till andra grenar. Men han är ju så galet envis så han fick göra klart. 
 
Jag fixade ande till lite sen, men han verkade tycka det var helt okej. jag klarade bara inte av att ha granen så. Även fast det är barnens högtid så är det viktigt föt mig hur granen ser ut. Så såhär blev det tillslut.
 
iår blev det en stor rosett i toppen för vi hittade inte stjärnan. Jag hade en svag känsla av att jag förra året inte var nöjd med stjärnan och sa till mig själv att jag skulle köpa ny. Så jag började misstänka att jag slängt den och glömt att jag skulle köpa ny. Men jg tucker det blev bra med rosetten.
när vi sen packar ihop kartongen och påsarna och ska upp med det på vinden igen hittar jag den fula stjärnan på sängen. 
Men den fick åka upp på vinden igen. Kanske kommer vi fortsätta med rosett i granen framöver eller så kanske jag köper en ny fin stjärna.
 
Mini tycker om de större kulorna längst ner i granen. Han åker fram med sin gå stol och "pussar" på dem. Eller kanske gan försöker ära upp dem, jag vet inte, men det är ganska gulligt.
tur att vi bara har plastkulor som inte går sönder så lätt. 

Kommentera här: