Gubbpresenten

På förra årets farsdag gav casper Mange ett par broddar. Jag kallade det för gubbpresenten och undrade om han verkligen skulle använda dem.
 
han har typ använt dem en gång, sen har de legat fint i sin påse i byrån i hallen. 
 
Jag som som trodde i förrgår att det nog var sista löparrundan då. Men icke, efter en jobbig natt med barn som kräks så kände jag att jag behövde komm ut ett tag. Så snörade på mig dojorna och gick ut. efter ett steg på uppfarten kände jag att det här inte var en smart ide, det var snorhalt.
Men vafan jag hade ju gjort mig iordning. Så in igen och leta fram gubbpresenten , på med broddarna och ut igen.
 
funka fin fint förutom att det lät som en häst kom  gåendes när jag tog mig fram. Bäst tiden hittills fick jag också. Så grymt nöjd. Det är kanske inte kört nu när vintern kom. Med rätt verktyg klarar man kanske det här.
å gubbpresenten kom till användning, blev kanske mer en tantpresent.

Kommentera här: