Mountain Buggy Urban jungle

Japp, ni som är lite insatta i ämnet vet precis vad detta inlägg kommer handla om.
 
Mountain Buggy Urban Jungle är ett barnvagnsmärke. 
Då kan man ju fråga sig varför jag skriver om det. Jo det kan jag berätta. Eller behövs det tro?!
 
eftersom magsjukan kommer och går på föris och jag tycker att det räcker med sånt för i år här hemma, bestämde jag mig för att hålla Casper hemma från nu tills han börjar i januari igen. 
 
hmmm med vad ska vi göra på dagarna då? Jag vill inte känna mig låst till att vara hemma till lunch, vila m.m. Och jag vill kunna röra mig ganska långt hemifrån. Hur ska det gå med två små barn När man bara har en enkelvagn. Så jag surfarde  blocket ett par dagar och hittade en syskonvagn för en femhundrig. Eller ja den låg ute för 1200, sen var den sänkt till 700 så jag prutade ner den till 500, jag är nöjd. 
 
Dock var det lite strul med att få hit den. Vagnen befann sig i Enskede och hon var hemma först efter 17. Hmmmm bästa tiden att sätta sig i bilen, eller inte.
Så Ola ryckte in och hjälpte till Och hämtade den. Det är bra med vänner på andra sidan stan 😊 Han försökte till och med pruta ner den lite till. Men då,hade hon tydligen blivit lite arg. 
 
jag hämtade den sen morgonen därpå där Ola jobbar. Snälla ola hade då fixat alla däck på vagnen. De var ingen luft i dem för att den stått så länge, det viste jag för det hade hon sagt. sen visade det sig när han höll på att pumpa att det var punka på två av däcken också så han fixade det med. Tack snälla snälla Ola för det.
 
Ett hål i en av sittsarna var det också, vilket hon inte sagt nått om trots att jag frågade flera gånger om det var något fel eller så med vagnen. men efter att ha tvättat klädseln i maskin så sydde jag lite snabbt ihop det. Smörjde och torkade av hela chassit också så nu ser det riktigt fräch ut Och funkar fin fint. 
 
 
Här är den. Iof en bild tagen innan jag tvättad, sydde och smörjde men ni förstår. Nu är den lite renare. Funderar på att färga den svart, tror det skulle,bli riktigt snyggt. Men vet inte om jag har orken till det. Ska ju inte ha den så länge. Typ i slutet av januari är planen att jag ska sälja den vidare. 
Ska ju bara ha den nu när jag har båda barnen hemma mycket. 
 
ja det var det jag kände att jag behövde berätta just nu. 
 
Å ja just det, vi tillbringade hela dagen innen i stan idag, riktigt mysigt. Och tack vare syskonvagnen har det funkat helt otroligt bra. Om man frågar Casper vad som varit bäst med dagen är svaret dock att han fått åka en massa tunnlbana. 
Frågar man mig är svaret att vagnen har varit bra och att alla varit glada och nöjda 😍
 
1 Ida:

skriven

Var det liggdel till den också? Kanske kan jag få köpa den av dig i så fall? :D

Svar: Japp, en beige liggdel. Visst kan du det. 😊
Carro

2 Ida:

skriven

Vi kan väl höras mer om det när du börjar fundera på att göra dig av med den? Hehe, första tjing! :P

Svar: 👍
Carro

3 Emelie Elicia och Love:

skriven

Vi är hemma imorn och är friska :) är ni friska?

Svar: Vi är friska. Ska en sväng till xxl i Bromma bara.
Carro

Kommentera här: