Det går i arv

Eller nja, det är kanske inte genetiskt, mer miljön och förhållningssättet kanske.
 
Casper verkar ha anamat mitt barmvagnsinne. 
Sålde bugaboon igår, för att jag kände att jag ville ha en ordentlig vintervagn plus att buggan sjunker i värde hela tiden nu när även Bugaboo Cameleon 3 har kommit ut på begagnat marknaden. Så tycket det var dags att sälja så att jag inte skulle förlora så mycket pengar. vilket jag faktiskt inte gjorde heller.
 
stod utan vagn helt plötsligt, har aldrig hänt på 3år. Kändes lite jobbigt. Tack alla Ni om erbjöd mig en lånevagn. 
 
ett tag så har jag känt att jag velat ha en lite mer rubust vagn, en vagn med fyra ordentliga hjul och en vagn som känns lite mer ombonad Och som inte kostar så mycket. Emmaljunga har jag ju redan provat å den vill jag inte ha. brio gillar jag inte. Så det föll på en kronan.
 
letade med ljus och lykta hela dagen igår efter en fräch billig hel kronan duo vagn. Å fann den tillslut i vällngby. Score!
så nu är cirkeln sluten, tillbaka där vi en gång började hela denna barnvagnsresa.
 
tyvärr måste jag säga, hämtade jag upp vagnen efter skymmning, så jag kunde inte granska den helt som jag ville. Men tyckte den såg väldigt bra ut när jag stod där.
när jag kommer hem och kör in den i hallen ser jag att sittdelen är galet solblekt.
dock är den väldigt jämt solblket så det är inget man tänker på om man inte har liggdel eller åkpåse bredvid.
 
istället för lite blå är den blå/lila. Jag vet inte än vad jag tycker om färgen. men tror det mest är för att den lutar lite mer åt det lila hållet än åt det blå. Å jag vill ju ha en kill-färg. (Döm mig inte) snäl. Säg att det inte är så farlig me fägen.
men men.
 
jag älskar själva vagnen just nu. Kändes bra att köra, Mini satt bra. stor ordentlig sufflett m.m.
känns som en bra vintervagn.
 
även Casper gillade den, och ville provaköra imorse.
"Mamma får jag köra?"
"ja, vänta lite" ( vi hade inte ens kommit ut)
"får jag, får jag, får jag?" Fortsätter C jätte entusiastik.
"jajja, du ska få köra"
 
 Han körde hela vägen till föris, under tiden frågade han flera gånger " vad är det här?" Och pekade på olika saker på vagnen.
Nördig som jag är så gav jag säkert allt för detaljerade svar för en snart 3-åring att ta in.
 

Kommentera här: