Trollet

Idag på morgonen stylade jag min äldsta till et troll. Han hjälpte till såklart.
lite prickar på kinderna och lite svart sot i ansiktet och en ruffsig frisyr. Detta tillsammans med hans jutevävskostym med svans blev till världens gulligaste lilla troll.
 
"jag ska på trollfest, mamma!"
" ja, får jag också komma? " frågar jag
" nää, det är bara jag" säger Lilleman
"okej, hoppas du får roligt"
" jag kan gå själv till förskolan idag mamms, du får inte följa med"
" eeehhh, nja jag får nog gå med till förskolan så får du gå själv på festen, okej." Säger jag
" nej, inga mammor, jag ska själv!"
" Okej, du går själv, så går jag och Oscar bakom dig" föreslår jag
"okej"
 
allså, när blev mina barn så stora. Gå själv till förskolan. Behövs jag inte lika mycket längre?snyft.
 
 

Kommentera här: