Vinter, ja gärna.

Jag ska inte säga som de flesta, " neeej, inte vinter".
tvärtom välkomnar jag gärna vintern, jag gillar vintern. Man får klä på sig mysiga varma kläder, dricka varm choklad, åka skidor, täända brasor och ljus m.m. Det är mysigt helt enkelt.
 
Men måste den komma just nu, nu när jag kommit igång med mitt joggande. Känns surt måste jag säga. Frågan är ju hur länge till jag kommer kunna springa min runda innan det blir för halt. För det är inte kylan som kommer hindrar mig (tror jag) utan det är halkan. 
Kände idag att det var fläckvis halt, hur kommer det vara om nån vecka eller två då. 
Kan man springa med broddar tro?
 
Sprang idag som sagt, skulle sprungit igår men mådde inte så bra så det fick bli idag istället. Blev inte min bästa tid, men måste säga att det kändes väldigt behagligt att jogga idag. Gjorde min vanliga runda på ca 5km på 2 minuter saktare än min bästa tid, tycker jag är helt okej ändå efter att ha joggat i en behaglig takt hela vägen.
 
måste bara få skryta lite med denna bild. Så jäkla nöjd.
 

Kommentera här: