Renoveringar

Det var så roligt, jag måste skratta nanaanananananaaaaaa....
 
Ja det var lite roligt idag.
Efter att jag gjort min lilla powerwalk/jogging runda på morgonen och varit på MVC så gick jag över till Emelie. Hon bjöd på god lunch å härligt sällskap.
Efter att vi hämtat Casper på förskolan följde Emelie och kidsen med hem till oss.
 
Det som va roligt var att hon frågade om vi gjort om mycket här hemma under de 3 åren vi bott här. ( ja alltså det var ju roligt att vi umgicks hela dagen också, men ni förstår.)
Jag svarar njää det har vi väl inte, vi har bara
- Målat om i all rum på övervången( vardagsrum, kök, matrum, vårt sovrum och barnens rum) och hallen där nere även taken
- Vi har målat skåpsluckorna i köket
- kaklat om i köket
- byt ut kyl och frys
- sen bytt ut alla skåpsluckor i köket
- lagt ny bänkskiva i köket
- bytt till spishäll och bytt ugn
- bytt fönster i kök, matrum, vardagsrum och barnens rum
- målat trappan
-tapetserat i trappan
-tapetserat fondvägg i vardagsrummet
-tapetserat fondvägg i hallen
- lagt om taket på uteplatsen
- gjort om stacketet på uteplatsen
 
ja ni hör, listan är lång, å jag har säkert glömt nåt. Men det roliga är hur jag inte kan tycka att detta är så mycket. Det är ju inga jättestora/dyra renoveringar, men det är en hel del som vi lyckats med sen vi flyttade in.
 
På listan att göra står följande
- bygga ut toaletten på övervången så att vi får plats med en dusch där
- byta fönster i vårt sovrum
- sätta spottar i taket i badrummet där nere
- fixa ett badkar i badrummet där nere
- ev lägga nytt golv med golvvärme
- bygga in alla rör som går i korridiren på nedervåningen
- byta fönster i rummet där nere
- planera om i hallen
 
ja detta är ju sakerna som kostar lite mer. Så vi får se när allt detta kan göras.
Trots att vi gjort så mycket så blir jag inte helat nöjd, vill göra mer och mer. Men jag är nöjd med det vi gjort och det är ju viktigt
 
...det kom en trekantig gubbe in...

Kommentera här: