Rör inte mitt barn

var på ica supermarket i kista idag efter att ha gjort lite ärenden där, som lilla mamma tjatat  mig stt göra.
Alltså den affären. Jag vet inte vart jag ska börja. Det finns ingen logik alls över vart saker och ting står där innne. Sen är det sååå rörigt så jag får spel när jag är där inne. Känner att jag måste städa eller nåt. 
 
Aja nu var det inte affären i sig vi skulle prata om. Det var så mycket kö (som det alltid är när jag är där, vilket inte är så ofta dock), så jag tog en såndär självbenaningskassa. Allt går smidigt och Mini sitter i vagnen och jollrar fint. Jag har inte stenkoll på honom när jag håller på att betala, men i ögonvrån ser jag en äldre dam sträcka sig ner i vagnen och typ nyper/klappar Mini på kinden och säger ååååååhhh. Jag reagerar direkt, va fan! Gör man så eller? Hon kollar på mig och ler varpå jag inte finner några ord utan ger henne en blick som säger, va fan håller du på med tantjävel.
jag tror hon fattade för hon gick snabbt bort till sin man som höll på med deras varor i en annan kassa. 
 
Är det okej att bara stoppa ner handen i en främligts vagn och klappa bebisen?
Å ja jag tycker så klart mini är ursöt, men det spelar väl ingen roll hur söt han är, jag tycker inte det är okej att göra så utan att först kolla med mig. 
Mini kanske är en sån bebris som är rädd för andra eller nåt, det vet ju inte taten om. Å har hon ens tänkt hur det är för honom som sitter där fast i vagnen och håller som bäst på att jollra och är nöjd så kommer det en tanthand som han aldrig träffat på förut och sen ett skrynkligt ansikte framploppandes. 
 
kanske över regarera jag, men jag tycker verkligen inte det är okej att främlingar bara dyker på min bebis så. Inte vet jag vart hennes hand varit tidigare heller. Har hon baciller å snusk så kan jag sätta mitt huvud på att Mini blir dålig eftersom det är så det har varit hittils.  Så låt min bebis vara! om du inte känner oss förstås, då är det fritt fram å gosa.
1 Ida:

skriven

Nej, det är absolut inte ok att gulla med bebisar man inte känner! Att de ler och vinkar är en sak, men håll era tassar borta!

Kommentera här: