Jag har hittat den

Vi har varit på jakt efter en brudklänning här i USA, dels för att de finns så mycket mer att välja på här och dels för att det så sååå mycket billiagre här.
 
så idag hade jag bokat en appoitment på Davids Bridal. Kändes väldigt lyxigt när mamma och jag gled in där och möttes av en liten reception som kollade vår bokning och hälsade oss välkomna och jag fick en liten goodiebag.
vi fick sen träffa kvinnan som skulle hjälpa mig att hitta min klänning i djungeln av alla klänningar som fanns där. 
Jag fick berätta vad jag var ute efter sen gick vi gång upp och gång ner och hon visade en massa klänningar som jag fick säga ja eller nej till. 
De som jag gillade tog vi sen till omklädningsrummet och provade.
 
heeeelt galet. Jättefina klänningar allihoppa, från budget till designerkläningar från bla vera wang. 
Jag har en massa kort från det men tyvärr inga jag vill lägga upp här då jag inte vill avslöja för mycket.
eller jag kan visa en. Denna är den jag kanske inte tyckte så jättebra om men ville prova den ändå. Det var mycket sånt här med tyll och volanger.
 
Men jag kan säga att vi faktiskt hittade en klänning som jag gillar. Men samma problem här som med byxor, den var för kort. Så för att få den i min läng måste den beställas. Ja vad göra, vi beställde såklart, men den kommer först den 28 juli. Gaaaaahhhhhaaa, å då kommer den ju hit till mamma och pappa i USA. Men vi sa att vi får lösa det problemet senare. Vi har ju faktiskt hittat en klänning jag gillar plus en massa tillbehör.
 
förutom klänningen köpte jag även en underkjol som gör att den går ut mer nertill, en korsett-bh så att överdelen ser bättre ut, ett band jag ska ha i midjan på klänningen med stenar och pärlor och två blommor som jag ska ha i håret. Allt detta gick på 3300kr vilket jag tycker är ett heeelt okej pris för allt. 
 
Jag kan bjuda er på bilden av hårspännena så att det inte bara blir en massa tråkig text och kanske gör jag er lite mer nyfikna 😛
 
1 Silvia:

skriven

Men vad spännande, inte lätt att hitta den rätta

Kommentera här: