sista F-dagen

Idag är sista föräldralediga dagen för mig. Iaf om man räknar sammanhängande period.
jag kommer ju fortsätta vara föräldraledig torsdagar och fredagar fram till semestern. Det är det som gör att det faktiskt inte känns så hemskt att börja jobba igen. Jag släpper inte F-ledigheten helt. 
 
Så på Måndag smäller det, jag kommer ju bli helförvirrad när klockan ringer. Eller nja jag kanske faktiskt inte behöver ställa nån klocka, har ju barnen som alltid vaknar runt 6 tiden på morgonen. men jag kommer ju undra vafan jag ska göra, hur var det ny man gjorde när man jobbade. Ja herregud, tur att det bara är tre dagar såhär i början. Min hjärna har inte direkt gått på högvarv de senaste månaderna. Hur fåt man igång den igen, eller hur får man den på rätt bana-jobb banan, många bollar i luften m.m. vi får se helt enkelt. Mina kollegor får ha lite överseende med min totala förvirring i början. 
 
Fick frågan ugår om hur jag ska spendera min sista F-dag. Så vad har jag gjort egentligen? Inte mycket. Gått på promenad, varit i parken, cyklat med Casper bak i cykelstolen. Vilket han tyckte var mycket roligt och satt och skek och skrattade, haha. Började undra om jag vinglade mycket när jag cyklade, men tror inte det. Jag har även bakat tårtbottnar till tårtan vi ska bjuda på på söndag. Vi har handlat, ja en ganska vanlig dag helt enkelt. 
 
Förutom en sak. Jag har gjort nåt jag aldrig gjort förut idag. Jag anmälde mig till ett lopp. Jag ska springa vårruset iår. Helt galet men nu kör vi. Efter lite övertalning och pepp och en natts sömn hänger även Emelie på, heja oss. Friskt vågat tycker jag. 
Jag skulle velat springa på måndagen med Patricia som också springer, men det gick inte pga jobb. Så vi får springa tisdagen istället.
men heja Patricia säger jag också. Tycker vi är grymma allihopa som ens ställer upp!
 
 
1 Emelie P:

skriven

Jäklar! Haha såååå nervös och spänd och taggad allt på en och samma gång!

Kommentera här: