Söndagsångest delux och en massa firande

Skoja inte vad jag har haft söndagsångest hela helgen. Jag har försökt förtränga det så gott det har gått. Vi har gjort saker hela helgen men titt som tätt har den lyckats klämma sig fram och jag har tryckt tillbaka den genom att fokusera och tänka på annat.

Men nu går det inte längre. Nu är det snart läggdags och det finns liksom inte så mycket mer att göra än att acceptera läget. Haha.

I lördags träffade vi familjen Hjortsten på förmiddagen och vi fick äntligen hälsa på deras nya lilla tillskott, Erik. Så fin och så lite. Bebis mys, härligt. Men måste säga att det kändes skönt att få lämna bort liten när han började skrika och gny. Men säga samtidigt att han var mycket snäll och tyckte inte ha skrek särskilt mycket. Vi firade även Alice i efterskott och Oscar fick också paket.
Sen bar det av till Lambarö för sjösättning av båten och middag. En mycket härlig lördag med massor av saker som distraherade mina tankar, perfekt.

Idag har vi haft Manges familj här på födelsedagsfika för Oscar och lite för Mange också. Oscar fick fina uteleksaker och böcker. Allt har redan undersökts och lekt med.

Till middag hade vi två av Manges polare på besök, vi snackade lite bröllopsplaner och annat då bägge kommer vara involverade i bröllopet. Kul men samtidigt overkligt att bollen nu är i rullning på riktigt. Det blir bra det här.

Nu blir det väl till att försöka sova, är lite sugen på att springa innan jobbet imorgon men tror dock att jag är lite för ambitiös. Men om barnen ändå vaknar sex tänker jag, så kan kag väl lika gärna ta en liten runda då än att bara sitta i soffan och vara nervös över första jobbdagarna, eller?
Men bara därför så kommer de väl sova till sju och jag kommer ligga och vrida mig i sängen och i te kunna sova redan halv sex. Suck alltså....

Vi får se imorgon hur det blir. Nu sova.

Kommentera här: