Ett avslut

Idag var det dags att ta farväl. Det gör ont i hjärtat.
 
Idag var sista dagen på jobbet. Sista dagen på mitt första jobb som förskollärare. Efter 7 år och en månad byter jag nu arbetsplats. 
 
Jag lämnar en trygghet och superhärliga kollegor och blickar framot mot nya utmaningar och möten med nya personer. Det är helt och hållet självvalt, trots att jag trivs som fisken i vattnet så käner jag att jag är färdig där. Jag vill vidare, se mig omkring vad som finns och utveckla mig mer som pedagog. Enda sättet att göra det tror jag är att byta arbetsplats. Jag tror att det är nyttigt för en själv och otroligt utvecklande. So here I go.
 
Under mina år i Framtidsfolket har jag utvecklat mig själv både personligt och som förskollärare, jag har lärt ,mig mycket om mig själv och andra människor, jag har träffat personer som kommer stå mig nära förhoppningsvis livet ut, jag har träffat personer som har gett mig styrka och glädje, jag har mött personer som visat mig vilken sorts av människa jag vill vara, jag har träffat personer som fått mig att tänka till och personer som lärt mig att se positivt på saker.
Jag har utvecklats mycket som pedagog och fått möjligheten att prova mina ideer och teorier med stöttande kollegor. Allt detta har gjort att jag tror mer på mig själv och min kunskap som pedagog. Allt detta har bidragit till att jag vågar ta setget ut utanför min trygghet och prova mina vingar på annat håll.
Men framför allt har jag fått dela en arbetsplats med kollegor som bjuder på sig  själva och som sprider glädje.
 
Tack snälla ni för fin present, jag kommer sakna er så!
 
Nu mot nya spännande utmaningar, jag ser ju faktiskt fram emot det också. 
1 Anna Reje:

skriven

<3

2 Anonym:

skriven

Lycka till Carro! Du kommer fixa det superbra! Grattis till giftermålet, hoppas det var fantastiskt!

Kommentera här: