Kronan Sulky

Nu var det öänge sen jag skrev ett barnvagns inlägg.
Här kommer ett nytt.
 
Jag har alltid velat ha en Kronan sulky, skrev om den redan för två år sen när vi skulle resa till mamma och pappa första gången. Men det blev tyvärr inget köp av en sån då och det har inte blivit av ännu.
Men nu är vi nääära.
 
Mange har till och med lovat mig att få köpa en ny kronan sulky om det är den sista vagn jag köper.
ja vad ska man säga, såklart det blir den sista då, det är ju den jag velat ha huuuur länge som helst.
Tanken var att vi skulle sälja den här kronan duo vagnen vi har nu innan vi åker till USA och ta med den nya kronan sulkyn istället.
Jag har kollat omkring och inväntat måt bra erbjudande nånstans ifrån, så fick jag nys om att kronan själva skulle komma med något ang sulkyn. Så jag har väntat och vänta. Och i fredags så släpptes nyheten, det har kommit en ny kronan sulky, en mycket bättre uppdaterad varion av sulkyn.
ÅÅÅ det är ju den jag vill ha såklart, samma pris och bätte lösningar på saker. Varför då köpa den äldre varianten?
 
Men så hittade jag såklart hacken i et hela, första leveransen för den nya kronan sulkyn är 31 mars!! Suck, vi åker den 25 mars. Vad göra vad göra? Jag kan ju bara inte köpa den äldre variamten nu. Åå vad jag kommer ångra mig då.
 
 
Bilderna är lånade från kronan.com där kan ni även läsa mer och beställa vagnen.
 
Här är dem, den äldra högst upp och de nya längst ner.
Den nya sulkyn har
ergonomisk handtag, man kan alltså justera det i höjd.
uppdaterad sufflet
smalare
en max vikt på 20 kg
 
ååå jag vill ha jag vill ha. Men det blir väl till att köpa en riktig slit och slängvagn till resan, vilket iof inte är så dumt, och sen införskaffa Kronans nya sulky när vi kommit hem.
 
Så nån som har en billig sulky med fyra fasta hjul, fullt liggläge, fungerande sufflet och mögelfri för en billig peng??

Kommentera här: