Det där jag skulle hålla på

I ett tidigare inlägg från typ november eller så skrev jag att det var en sak jag skulle hålla hemlig ett tag till och sen avslöja. 
 
det hade känts konstigt att skriva om det här innan jag/vi berättat det för vissa personer face to face. Allt behöver man inte få reda på via bloggen eller Facebook, vissà saker ska man bara tala om i verkligheten till de närmaste. 
 
Jag är ledsen om jag inte hunnit tala om det för alla som jag hade önskat innan jag skriver det här, men nu kan jag inte hålla mig längre. 
 
Vi har redan kommit en bit på väg i planerandet inför vårt bröllop. Japp nu tar vi förhållandet ett steg vidare och gifter oss. 
Redan när vi förlovade oss 2012 sa vi att vi skulle gifta oss 2014. 
 
Egentligen så ville vi bara vänta ett år mellan förlovning och giftermål, men eftersom vi vid förlovningen visste att lille Oscar låg i magen så ville vi vänta två år för enkelhetens skull och jag tillviss del för att bli av med mina gravkilon och lite till. Men nu har året kommit då vi gifter oss och jag går och tänker och planerar hela tiden.
 
det är helt galet vad mycket man ska tänka på. Men just nu snurrar tankarna om gästlistan runt i huvudet på mig. hur många vi ska bjuda på ett ungefär har vi kommit fram till, det styrs till viss del av budgeten, tråkigt någ, men så är det. Eftersom vi har ett maxtak så kan vi inte bjuda alla vi vill utan måste sätta en gräns någonstans, det svåra är bara vart och vilka kommer vara på "rätt sida"? Hur bestämmeran sånt, man vill ju inte behöva förklara sig sen när någon undrar varför han eller hon inte blivit bjuden. 
 
Men vi har iaf kommit så långt att datum är bestämmt, kyrkan är bokad och lika så middag/festlokalen är bokad. 
Det känns skönt att de stora grejerna faktiskt är avklarade.
 
men det är fortfarande mycket kvar. Jag orkar inte ens räkna upp några. Men vad gäller klänning så har jag en plan Och jag tror att vi även har en plan för ringarna, bara några saker som ska kollas upp innan planen är helt säker.
men sen måste man väl kanske ha en plan B om planen inte riktigt går i lås. 
 
Ja, ni hör, mitt huvud snurrar av tankar och det är svårt att få ner det i text så det låter vettigt och inte allt för rörigt Så idag blev det bara nån tanke om det hela, men framför allt så vet ni nu vad vi/jag går i för tankar. 
 
Har ni tips och idéer hör gärna av er, de mottaga gärna då jag aldrig tidigare planerat ett bröllop. 
 
Snurr snurr snurr planering planering planering och snack snack snack är en stor del av våra kvällar nu för tiden
1 Ida:

skriven

Du vet att du kan fråga mig om vad som helst. Älskade att planera vårt bröllop. <3

Svar: Ja jag vet 👍❤️
Carro

2 Emelie P:

skriven

Var skoningslös när de gäller bjudandes, bjud ingen bara för att utan bjud från hjärtat! Jag älskar att planera, om du behöver hjälp med något så säg till!!! 💜

Svar: Tack 😀
Carro

Kommentera här: