Bröllopet

Ja hur går det egentligen med planerna för bröllopet?
jo men det går faktiskt ganska bra.
 
inbjudningskorten är utskickade och nästan alla har svarat, och alla som har svarat kommer. Det känns riktigt kul faktiskt. Nu är det bara ett par dagar kvar till vi kommer till det datumet då vi vill veta om du kommer närvara eller ej. Åter igen undrar jag nu hur man gör med de som inte svarat. Jag hoppas ju på att svaren droppar in här nu de kommande dagarna, men om de inte gör det, hur ska man förhålla sig till det. Måste jag ringa runt och höra? Ja för det blir ju jag då det faktiskt bara är "mina" gäster som inte svarat än. 
Denna gång är det jätteviktigt för oss att veta vilka som kommer och inte eftersom vi kommer bjuda på mat och det är kuvert vi köper och inte buffe. 
Jaja ska väl ha lite is i magen ett par dagar till så får vi se, det löser sig säkert. Bara det att jag vill veta så att vi kan beställa m.m. Och få ytterligare en sak ur världen. 
 
Ja men hur går det då med allt annat?
  • Klänningen är ju som sagt inköpt men den har jag inte fått än. Den håller på att sys over there hos mamma och pappa.
  • Underkjolen har jag däremot fått. Den passar fint.
  • Tårtan är beställd
  • Ringarna är valda, men inte beställda än
  • Alla blommor är beställda. De kommer gå i samma färger alltihop, vit, creme och champangefärger. Å så lite grönt också.
  • ja lokalen är ju bokad sen länge
  • menyn är färdig
  • träff med prällen inbokad
  • fotograf bokad
så vad har vi kvar att göra!? MASSOR.
  • Ringarna ska beställas och graveras
  • skor till mig måste köpas
  • kläder till Mange
  • kläder till barnen
  • Meny och ev litet häfte måste tryckas
  • placeringskort
  • bordsplacering
  • sminkningen måste bestämmas och provad
  • frisyr måste bestämmas och provas
  • Träff med fotograf om detaljer
  • önskelista måste ordnas ( kommer publiceras här på bloggen)
  • spotify spellista där folk kan lägga till låtar
  • öva vals
ja ni hör, det är massor att tänka på kring bröllopet. Har säkert glömt en del. Men jag tror att jag har det mesta under kontroll. Viktigaste är väl iof att vi infinner oss på rätt plats vid rätt tid och att vi alla har roligt. Eller vad säger ni.

Kommentera här: