Emmaljunga scooter 2.0

Ja så var det dags igen då. Fast bu är det iof ett tag sen. Men ändå.

För typ 3 veckor sedan införskaffade jag mig vagn nr xx i ordningen. 
Jag ville ju så gärna ha Kronans nya sulky. Men det går inte rent praktiskt då den släpps först 30 mars och vi behöver ha en bra sulky för resan över till mamma och pappa som sker 25 mars.
Så jakten började, antingen en billig beggad kronan sulky, en billig brio eller en billig Emmaljunga scooter. 

Hängde på blocket flera dagar tills jag hittade denna pärla.

Lyckades pruta ner den lite också så gick den för 700kr. Ett mycket bra pris tycker jag. Vagnen är från 2010 och i färgerna svart och titan tror jag det heter. Mycket fräch, har tre lägen i ryggen och det där sköna Emmaljunga gunget. 

Tanken var ju att vi skulle köps en villig sulky nu och sälja den när vi kom hem för att då köpa kronans. Men jag bara älskar denna vagn så jag tror vi skiter i kronans sulky. Å med det så spar vi typ 2500kr. Pengar vi istället kan lägga på det kommande bröllopet. Wiiiiheee. Win win liksom.


Det dom känns väldigt bra också är att alls i familjen verkar gilla den, stora som små.

1 Pape:

skriven

Hur många barnvagnar har du nu? Du kan förmodligen öppna Sveriges första barnvagnsmuseum om du hittar en bra lokal i närheten. Ta en ordentlig entre' avgift!!

Svar: Haha. Har ju bara en nu ju. Å Sverige har redan ett barnvagnsmuseeum på Gotland. Var där å kollade i somras. 😛
Carro

Kommentera här: