Mysmode

Japp idag känner kag att jag intar mysmode i soffan.

Hela kroppen skriker "vill inte gå ut!"
Nej det kom inte som en överraskning att det skulle bli kallt och snö igen. Så många gånger jag har tittat på väserappen i telefonen och bävat för helgen och nästa vecka då minusgraderna kommer igen. 

Nu sitter jag har i soffan på morgonen, dock efter en skön sovmorgon till sju, tack killar. Vanligt för oss denna vecka är att vakna vid halv fem- fem då lilla Oscar tycker det är dags att starta dagen. 
Men så tittar man ut och träden nästan böjer sig till marken pga all blåst och snöblandat regn piskar mot rutorna. Lovely liksom. Känner bara för att dra upp filten till hakan och kolla på film och äta godis hela dagen. Undra om barnen tycker det är en bra ide och kommer de palla att vara inne hela dagen?

Men så får jag dåligt samvete för jag skulle ju träna idag, kommer det att ske, kommer jag ge mig ut på en runda i denna storm. Ja vi får väl se. Jag hoppas på lite bättre väder under dagen iaf.


1 Ida:

skriven

Läste på aftonbladet att man inte ska gå ut idag om man inte absolut måste. Se det som en anledning att ta det lugnt idag. :)

Svar: Jaha. Vi är inne i stan nu, ska gå på spårvagnsmuseet. 😜
Carro

Kommentera här: